2018-07-28
Pressmeddelande - Handel med mjukvaruföretaget Ranplan Group AB: s aktier på Nasdaq First North Stockholm påbörjas idag

Handel med mjukvaruföretaget Ranplan Group AB: s aktier på Nasdaq First North Stockholm påbörjas idag. Före noteringen har Ranplan genomfört en nyemission motsvarande 62 MSEK. Intäkterna kommer huvudsakligen att användas för försäljning och marknadsföring men också för produktutveckling och förstärkning av bolagets balansräkning.

Emissionen i korthet

Emissionssumma: SEK 62,000,005
Antal emitterade aktier: 6,019,418
Emissionspris: SEK 10.30 per aktie
Kortnamn: RPLAN
ISIN: SE0011178201

Efter nyemissionen finns 20 117 812 aktier i Ranplan Group AB.

Starkt första kvartal 2018

Ranplan Group AB är ett mjukvaruföretag som erbjuder avancerade mjukvaruverktyg för planering av trådlösa nätverk både utomhus och inomhus.

Under första kvartalet 2018 fördubblade Ranplan nästan intäkterna till 6,7 MSEK jämfört med motsvarande period föregående år.

Och bolaget förväntar sig starka intäkter under andra kvartalet då orderstocken per den 31 mars 2018 uppgick till 7,2 miljoner kronor.

Rådgivare

Naventus Corporate Finance AB var finansiell rådgivare i samband med noteringen och nyemissionen, och Setterwalls Advokatbyrå AB var legal rådgivare till bolaget.

FNCA Sweden AB är Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Stockholm.

Om Naventus Corporate Finance AB

Naventus Corporate Finance är en oberoende privatägd finansiell rådgivare som erbjuder tjänster inom kvalificerad rådgivning om börsintroduktioner, kapitalanskaffningar (eget kapital samt skulder), ägarförändringar, förvärv, fusioner och avyttringar (M&A) till noterade och privata företag och dess ägare.

För mer information:

Alastair Williamson, CEO
Alastair.Williamson@ranplanwireless.com
www.ranplanwireless.com

Prenumerera på våra pressmeddelanden

Tack! Ditt meddelande är mottaget.
Något gick fel. Vänligen försök igen.